Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:46:14+01:00
Są to krótkie opowiadania w biblii, w ktorych wytłumaczone są m.in postępowania ludzi,to utwór literacki o charakterze dydaktyczno-moralizatorskim , który ma na celu przekazać nam pewne prawdy religijne lub moralne.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T16:56:29+01:00

PRZYPOWIEŚĆ-krótsza lub dłuższa wypowiedź narracyjna bądź mająca narracje udramatyzowaną przez dialogi.
Posługująca się przeważnie alegorią-polski

teraz religia-przypowieść dotyczy ludzkiego życia w perspektywie społecznego życia.
Przypowieść(od greckiego parabole-zestawienie),
łączy najczęściej dwie rzeczywistości.
Jedna jest wzięta z realnego świata dostępna zmysłom,
druga zaś często alegoryczna lub symboliczna,
ma sens przenośny i właśnie poprzez ten ukryty sens żąda odczytania całej wypowiedzi.
Zrozumienie znaczenia alegorycznego nie jest łatwe,
bo wymaga pewnej inteligencji w myśleniu.

I to jest na pewno dobrze bo tak nam Pani dyktowała hehe ;D