Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T16:54:29+01:00
5kg=5000g
5000g 100%
x 5%
x=5000g*5%/100%
x=250g
obecna masa substancji to 250g

250g+100g=350g
masa roztworu= 5000g +100g= 5100g

Cp= (350g/5100g) * 100%
Cp=6,86274... ≈ 6,86 %
Odp. stężenie procentowe otrzymanego roztworu to około 6,86%
225 2 225
2010-01-02T17:06:02+01:00
Mr=5kg.
Cp1=5%
ms+ =100g.
Cp2=?

Cp=ms*100%/mr
ms=Cp*mr/100%
ms_5%*5kg/100%
ms1=0,25kg
mr2=5000g+100g=5100g=5,1kg
ms2=ms1+ms=0,25kg+100g=250g+100g=350g=0,35kg

cp2=ms*100%/mr
cp2=0,35kg*100%/5,1kg
cp2=6,9%
67 4 67