Odpowiedzi

2010-01-02T17:00:06+01:00
1 litr = 1000 centymetrów sześciennych
26,8 - 26800 cm szesciennych

26800 szesciennych = 80 %
x - 100%

Wyliczamy x

x=100*26800/80 = 33500

Wzor na objetosc kuli:

V=4/3π r^3
33500=4/3 π r^3 / *3
100500=4πr^3 / :4
25125=πr^3 / : π
8000=r^3
r=20 cm.

Promien wynosi 20 cm. = 2dm

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:01:42+01:00
(4/3)pi * r^3*0,80 =26,8
r^3 = 26,8/[0,8*3,14*(4/3)]
r^3=26,8/3,349
r^3 = 8 (w przybliżeniu)
r=2 decymetry

Spr.
4/3 *3,14 *2^3 = 4/3 * 3,14*8=33,5
0,8*33,5 =26,8