Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:24:20+01:00
Regionalne specjały
Jedną z tradycyjnych potraw regionu jest zupa grzybowa po kurpiowsku, przygotowywana z prosninek - grzybów znanych w całym kraju jako „zielone gąski” albo po prostu „zielonki”. Słynne były „flaki po warszawsku”, przygotowywane jednak odmiennie niż te, które podawane są w południowej Francji. Popularną potrawą na Mazowszu była też gęś, którą pieczono z jabłkami lub modrą kapustą, a pozostały z niej tłuszcz wykorzystywano do smarowania chleba. Na talerzu nie mogło też zabraknąć uwielbianej przez Kurpiów kaszy gryczanej i klusek.

Słynny był też kurczak po polsku nadziewany siekanymi podrobami wymieszanymi z natką pietruszki, bułką i jajkiem. Kurpiowski chleb z ziemniakami, czyli ciasto drożdżowe wymieszane z ugotowanymi i tłuczonymi ziemniakami, podawany był do skwarzonych „jojek z cybulą”. Mazowszanie gustowali także w fafernuchach – kopytkach polewanych syropem z buraków cukrowych. Obowiązkowo trzeba wspomnieć o krupniku kurpiowskim i kurpiowskiej wątróbce szpikowanej słoniną.

źródło:
http://www.kuchniapolska.foody.pl/strony/1/i/1009.php
2010-01-02T18:24:16+01:00
Potrawy:
- zupa grzybowa po kurpiowsku
- flaki po warszawsku
- gęś pieczona z jabłkami lub modrą kapustą
- kasza gryczana i kluski
- kurczak po polsku nadziewany siekanymi podrobami wymieszanymi z natką pietruszki, bułką i jajkiem
- Kurpiowski chleb z ziemniakami
- fafernuchy
- krupnik kurpiowski
- kurpiowska wątróbka szpikowana słoniną


3 3 3