Kotłownia od początku października do końca kwietnia zużywa przeciętnie 50t węgla miesięcznie,a przez pozostałe miesiące po 9t.ile kursów musi wykonać samochód ciężarowy o ładowności 3t,aby przywieźć do kotłowni całoroczny zapas węgla?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:05:30+01:00
Październik-kwiecien to 7 miesiecy
7*50==350
5*9=45

350+45=395 t
395:3=131,67

czyli cieżarówka musi wykonać 132 kursy
2010-01-02T17:38:21+01:00
Styczeń-50t
Luty-50t
Marzec-50t
Kwiecień-50t
Maj-9t
Czerwiec-9t
Lipiec-9t
Sierpień-9t
Wrzesień-9t
Październik-50t
Listopad-50t
Grudzień-50t

(50+50+50+50+50+50+50+9+9+9+9+9)/3=395/3=131,666667 w zaokrągleniu 132

Odp:Samochód, aby przywieźć do kotłowni całoroczny zapas węgla musi wykonać około 132 kursów.
2010-01-02T18:27:14+01:00
Od października do kwietnia - 7 miesięcy
7 * 50=350
od maja do września- 5 miesięcy
5 * 9=45
350+45=395
395 / 3=131,666667 w zaokrągleniu 132
odp. Samochód ciężarowy musi wykonać 132 kursów.