Długość średnicy podstawy, wysokości i przekątnej przekroju osiowego walca tworzą ciąg arytmetyczny o różnicy 2 i sumie 24. a) wyznacz objętość walca b) wyznacz sin kąta jaki przekątna przekroju osiowego walca tworzy z płaszczyzną jego podstawy

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T20:01:33+02:00
Długość średnicy podstawy=a-x
wysokości=a
przekątnej przekroju osiowego walca=a+x
gdzie x =2 bo różnica

a-x+a+a+x=24
a=8

długość średnicy podstawy=6==> promień=3
wysokości=8
przekątnej przekroju osiowego walca=10

V=πr²h=π3³•8=72π

sinα=8/10=⅘
2009-09-16T20:16:27+02:00
Długość Średnicy Podstawy=a-x
Wysokości=a
Przekątnej Przekroju Osiowego Walca=a+x
Gdzie x =2 Bo Różnica


a-x+a+a+x=24


a=8


Długość Średnicy Podstawy=6==> Promień=3
Wysokości=8
Przekątnej Przekroju Osiowego Walca=10


V=πr²h=π3³•8=72π


sinα=8/10=⅘