Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:22:48+01:00
1. Zawartość azotu w powietrzu wdychanym i wydychanym jest taka sama, ponieważ ten gaz nie bierze udziału w żadnej reakcji chemicznej zachodzącej w procesie oddychania w porównaniu np. z tlenem, który wiąże się z hemoglobiną (dlatego jest go mniej w wydychanym powietrzu) lub np. dwutlenkiem węgla, który jest produktem reakcji zachodzących w organizmie (jest go więcej w powietrzy wydychanym niż w wdychanym)
2. Wymianą gazową (nie oddychaniem bo oddychanie zachodzi w pęcherzykach płucnych)
48 4 48
2010-01-02T17:27:21+01:00
1. Zawartość azotu w wydychanym i wdychanym powietrzu nie ulega zmianie, ponieważ człowiek nie wykorzystuje azotu do żadnych procesów życiowych.

2.To zjawisko to wymiana gazowa zachodząca w płucach: połączenie tlenu z hemoglobiną, która tworzy oksyhemoglobinę, która transportuje tlen do wszystkich komórek ciała.
44 4 44