Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:32:18+01:00
A) powinno być 1 gdyż 28u-16u=12u
12u=mC
1 się nie zapisuje
CO [tlenek węgla (II)]
b )powinno być 3 gdyż 164u-31u-4*16u=69u
69u=3mNa
Na3PO4 [foforan (V) sodu]

Mam nadzieję że pomogłem;)
Liczę na najlepszy;P;D
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T17:33:55+01:00
A)
28u = m CO₊
28u = 12u + 16u * ₊
16u = 16u * ₊
+ = 1
wzór : CO (bez żadnego współczynnika)
nazwa : tlenek węgla (II)

₊ to niewiadoma. Zastąp ją sobie x - będzie lepiej wyglądać.

b)
164u = m Na₊PO₄
164u = 23u * ₊ + 31u + 16u * 4
164u = 23u * ₊ + 95u
69u = 23u *₊
₊ = 3
wzór : Na₃PO₄
nazwa : fosforanu sodu


tak na marginesie nie trzeba było obliczać. Trzeba tylko znać wartościowości pierwiastków. dotyczy to przypadku II ;-)
3 3 3