1. Uzupełnij zdania.
Węgiel w przyrodzie występuje w postaci wolnej , np .......... , .........i....... . Związki chemiczne ,w których skład wchodzi węgiel ,to związki nie organiczne i ......... .Wśród związków nieorganicznych zawierających węgiel można wyróżnić tlenki :........,......; Kwas ....... i sole , np ................., W każdym związku organicznym występują pierwiastki chemiczne : .......... i........ . Niektóre związki organiczne zawierają tez inne pierwiastki np. ............

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T17:26:10+01:00
Diament, grafit, fulereny
organiczne
węgla (IV), węgla (II)
węglowy
węglan wapnia
węgiel i wodór
tlen, azot, siarkę
9 4 9
2010-01-02T17:28:57+01:00
Węgiel w przyrodzie występuje w postaci wolnej, np. węgiel kamienny, torf i antercyt. Związki chemiczne, w których skład wchodzi węgiel, to związki nieorganiczne i organiczne. Wśród związków nieorganicznych zawierających węgiel można wyróżnić tlenki CO,CO2;kwas węglowy i sole, np CaCO3, MgCO3,LiCO3. W każdym związku organicznym występują pierwiastki chemiczne:C i H. Niektóre związki organiczne zawierają też inne pierwiastki np. O, P, S
13 2 13