Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:40:48+01:00
Pretorowie:
utrzymywali porządek w mieście, orzekali o charakterze przestępstwa

edylowie:
tworzyli jednolite kolegium- dbali o porządek w mieście, zoopatrzenie i urządzanie igrzysk

konsulowie:

najwywyszsza władza w mieście a w przypadku wojny poza jego granicami, dowodzili armią i interpretowali przepowiednie
6 4 6
2010-01-02T17:46:36+01:00
Edyl - urzędnik czuwający nad porzątkiem publicznym w mieście, zajmujący się m.in. organizacją igrzysk.

pretor- wysoki urzędnik sprawujący władzą sądowniczą i wojskową oraz zarządzający prowincją.

konsul - jeden z dwóch urzędników sprawujący władzę cywilną i wojskową.
74 4 74