Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:42:48+01:00
120 pieśni ludowych z obszaru Mazowsza. Pieśni adwentowe, kolędowe, zapustne, wielkanocne, sobótkowe, wieńcowe, weselne, kuranty i trącane, ballady, żołnierskie, pasterskie, usypianki, miłosne, różne.


Lista utworów:
Oj, chodziła pawa po błocie
Kurant adwentowy
Śpiewamy, śpiewamy
Wylej, wylej, wylewany
Nie zalecajże się
Na judzkich dolinach
Z tamtej strony dwora
Z Nowym Rokiem nadchodzimy
Z Wojtalem, Z Wojtalem
Już się od was pani
Wiwat dzisiaj
Jedzie, jedzie na swym koniu - taniec konopny
Na zapusty, czwartek tłusty
Damy, damy, dalej dana
Zapust, zapust - taniec zapustny odchodzony
Miły gospodarzu
Misę, misę, misę dajcie - oblej
Taniec śmiguśny
Nad jeziorem lipka stała
Wieziemy wam kogucika - kogutek
Taniec kurkowy
Hola, hola, duszo moja
Taniec gromadny
Już łopiany wyskakują
Taniec topielicy
Marzanno, Marzanno
Do gospody blisko
My do tego domu - gaik
W ogniu ruta trzeszczy - taniec z bylicą
Chyżo bracia róbcie żwawo
Oj, sobótka, sobóteczka
W polu lipeńki
Niechaj ruta w ogień bucha (A,B,C)
Lata paszek po olszynie
Kurant taneczny
Otwórzże nam panie
Plon niesiemy, plon
Było polnu garstek
Kto nam jest robotny - trącany
Polka od Przasnysza
Pojade do nij
Jechalismy bez wieś
Zaruchno już z rana
Przede dworem jarząb stoi
Stanę się, stanę
Przeleciał ptaszeczek
Wiwat
Tam przed ganeczkiem
Kuka, kuka kukułeczka
Jużeś nie nasz, da, chłoptasiu
A jak ci ja powędruję - wiwat
Rozleciały mi się
Marsz
Matuleńko wyjdźże do nas - chodzony
Jade do ślubu matusiu
Taniec do rózgi
A wiernie ja panu Bogu służyła
Ej, curusia się matki radzi
Rybacy, rybacy
Wysły rybki, wysły
Nie będzies Marysiu
Przygrywka
Oj, chmielu, chmielu
Przygrywka
A przed dworem
Trzeba jej dać na misecke
Wiwat biesiadny
Już grać zaczynają
Dziękujemy moi drodzy
Dziękuje Ci matuleńku
A już jedziemy
Za lasem, za lasem
U Andrzejów słychać granie
Z tamtej strony Glinojecka
Biegnie konik, biegnie
Dobrze tym kobitom
Zalecanka
Dziewczyny, dziewczyny
Pamiętaj chłopasiu
Karolku kochany
Marszowy
Wiwat
Wiwat
Siadany
Do obiadu
Chodzony
Kujawiak
Ułan
Na odsibke
Dla młodej
Ojoj, ojoj, obiecała kope jaj
W mazowieckim dworze
Z tamtej strony Wisły
Wino, wino, wino czerwone
W polu wieża malowana
Na karym, na koniu
Nie wyganiaj owczareczku
Była gąsiareczka
Gąski moje nie uchodźcie
Hula gąski na gałązki
Lulajże mi lulaj
Lulajże mi lulaj, mój mały
W ogrodzie przy drodze
Kolibaj, kolibaj kołysko
A-a-a-a
A ja śpiwam
Śpiwam ja se, śpiwam
Oj, pójde ja, pójde
W lesie razu była
Dziwujo sie ludzie
Bez mój ogród
Oj, siano, siano
Dmucha wicher, dmucha
Wyszła na pole
Czerwono zasiołam
Drobniusieńko siało
Pojechoł Jaśko
Po cóżeś tu kawalerze
A pod Gruduskiem
Z tamtej strony bukowy
Jedzie Marcin do Warsiawy
Mokro sie rozwija
W komorze pod okienkiem
Na krubińskim polu
Pójdę ja polem
Oj, nie wychadzaj
Kontro
15 3 15
2010-01-02T18:09:27+01:00
Pieśni te pochodzą z MAzowsza północnego:

Lista utworów:
Oj, chodziła pawa po błocie
Kurant adwentowy
Śpiewamy, śpiewamy
Wylej, wylej, wylewany
Nie zalecajże się
Na judzkich dolinach
Z tamtej strony dwora
Z Nowym Rokiem nadchodzimy
Z Wojtalem, Z Wojtalem
Już się od was pani
Wiwat dzisiaj
Jedzie, jedzie na swym koniu - taniec konopny
Na zapusty, czwartek tłusty
Damy, damy, dalej dana
Zapust, zapust - taniec zapustny odchodzony
Miły gospodarzu
Misę, misę, misę dajcie - oblej
Taniec śmiguśny
Nad jeziorem lipka stała
Wieziemy wam kogucika - kogutek
Taniec kurkowy
Hola, hola, duszo moja
Taniec gromadny
Już łopiany wyskakują
Taniec topielicy
Marzanno, Marzanno
Do gospody blisko
My do tego domu - gaik
W ogniu ruta trzeszczy - taniec z bylicą
Chyżo bracia róbcie żwawo
Oj, sobótka, sobóteczka
W polu lipeńki
Niechaj ruta w ogień bucha (A,B,C)
Lata paszek po olszynie
Kurant taneczny
Otwórzże nam panie
Plon niesiemy, plon
Było polnu garstek
Kto nam jest robotny - trącany
Polka od Przasnysza
Pojade do nij
Jechalismy bez wieś
Zaruchno już z rana
Przede dworem jarząb stoi
Stanę się, stanę
Przeleciał ptaszeczek
Wiwat
Tam przed ganeczkiem
Kuka, kuka kukułeczka
Jużeś nie nasz, da, chłoptasiu
A jak ci ja powędruję - wiwat
Rozleciały mi się
Marsz
Matuleńko wyjdźże do nas - chodzony
Jade do ślubu matusiu
Taniec do rózgi
A wiernie ja panu Bogu służyła
Ej, curusia się matki radzi
Rybacy, rybacy
Wysły rybki, wysły
Nie będzies Marysiu
Przygrywka
Oj, chmielu, chmielu
Przygrywka
A przed dworem
Trzeba jej dać na misecke
Wiwat biesiadny
Już grać zaczynają
Dziękujemy moi drodzy
Dziękuje Ci matuleńku
A już jedziemy
Za lasem, za lasem
U Andrzejów słychać granie
Z tamtej strony Glinojecka
Biegnie konik, biegnie
Dobrze tym kobitom
Zalecanka
Dziewczyny, dziewczyny
Pamiętaj chłopasiu
Karolku kochany
Marszowy
Wiwat
Wiwat
Siadany
Do obiadu
Chodzony
Kujawiak
Ułan
Na odsibke
Dla młodej
Ojoj, ojoj, obiecała kope jaj
W mazowieckim dworze
Z tamtej strony Wisły
Wino, wino, wino czerwone
W polu wieża malowana
Na karym, na koniu
Nie wyganiaj owczareczku
Była gąsiareczka
Gąski moje nie uchodźcie
Hula gąski na gałązki
Lulajże mi lulaj
Lulajże mi lulaj, mój mały
W ogrodzie przy drodze
Kolibaj, kolibaj kołysko
A-a-a-a
A ja śpiwam
Śpiwam ja se, śpiwam
Oj, pójde ja, pójde
W lesie razu była
Dziwujo sie ludzie
Bez mój ogród
Oj, siano, siano
Dmucha wicher, dmucha
Wyszła na pole
Czerwono zasiołam
Drobniusieńko siało
Pojechoł Jaśko
Po cóżeś tu kawalerze
A pod Gruduskiem
Z tamtej strony bukowy
Jedzie Marcin do Warsiawy
Mokro sie rozwija
W komorze pod okienkiem
Na krubińskim polu
Pójdę ja polem
Oj, nie wychadzaj
Kontro




A to są pieśni kapeli ludowej z mazowsza:



Mazowsze the Polish Song and Dance Ensemble , vol. 1

Muza SX 0141
Ej przeleciał ptaszek
Kądziołeczka
Dwa serduszka
W Olszynie
Gęś wodą
Oberek opoczyński
Cyt,cyt
Nie zginaj kaliny
Szyszki
Pod borem
Świeci miesiąc
Łowiczanka
Mazowsze the Polish Song and Dance Ensemble , vol. 2

Muza SX 0142
Kukułeczka
Do ślubu Marysiu
Przepióreczka
Trudno
W Kadzidlańskim Boru
To i hola
Bandoska
Polonez warszawski
Laura i Filon
Co ja myślę
Ogarek
Polka tramblanka
Mazowsze
O dzięki ci przeszłości
Mazowsze the Polish Song and Dance Ensemble , vol. 3


Furman
Przyśpiewki wielkopolskie
Wyszłabym za dziada
Kawaliry 2
Dziura w desce
Krakowiaczek
Przyśpiewki żywieckie
Zaloty
Muzyczka
Cyraneczka
Dolina
A czemużeś nie przyszedł
Mazowsze the Polish Song and Dance Ensemble , vol. 4

Ukochany kraj
Warszawski dzień
Na warszawskim bruku
Sen Marysi
A tu jest Warszawa
Czy prawda to
Dwie Marysie
Jak przygoda to tylko w Warszawie
A na onej górze
Płynie woda
Przyszła kryska na Matyska
Oj tęskno mi
Żołnierz i panna
Cim cilimcim
Wiązanka melodi cieszyńskich
Płyty kompaktowe

"Kukułeczka kuka" z serii Złota kolekcja nr 7243 5 30690 2 5
Kukułeczka 3:11
Kadzidlańska (W Kadzidlańskim Boru)
W Olszynie 3:36
Dumka o ptaszku (Ej przeleciał ptaszek)
Pod borem
Dwa serduszka
Cyt, cyt
Wyszłabym za dziada
Dolina
Kądziołeczka
Dziura w desce
Gęś wodą
Kołysanka
Łowiczanka
To i hola
Kawaliry
Bandoska
Cyraneczka
Trudno
Ogarek
Muzyczka
Furman
Polonez warszawski
Jak przygoda to tylko w Warszawie
Ukochany kraj

Mam nadzieje że pomogłam :):) POZDRAWIAM
10 3 10
2010-01-02T18:19:14+01:00

Kurant adwentowy
Śpiewamy, śpiewamy
Wylej, wylej, wylewany
Z tamtej strony dwora
Z Nowym Rokiem nadchodzimy
Z Wojtalem, Z Wojtalem
Już się od was pani
Wiwat dzisiaj
Jedzie, jedzie na swym koniu - taniec konopny
Na zapusty, czwartek tłusty
Damy, damy, dalej dana
Zapust, zapust - taniec zapustny odchodzony
Miły gospodarzu
Misę, misę, misę dajcie - oblej
Taniec śmiguśny
Nad jeziorem lipka stała
Wieziemy wam kogucika - kogutek
Taniec kurkowy
Hola, hola, duszo moja
Taniec topielicy
Marzanno, Marzanno
Do gospody blisko
My do tego domu - gaik
W ogniu ruta trzeszczy - taniec z bylicą
Chyżo bracia róbcie żwawo
Oj, sobótka, sobóteczka
W polu lipeńki
Niechaj ruta w ogień bucha (A,B,C)
Lata paszek po olszynie
Kurant taneczny
Otwórzże nam panie
Plon niesiemy, plon
Było polnu garstek
Kto nam jest robotny - trącany
Polka od Przasnysza
Pojade do nij
Jechalismy bez wieś
Zaruchno już z rana
Przede dworem jarząb stoi
Stanę się, stanę
Przeleciał ptaszeczek
Wiwat
Tam przed ganeczkiem
Kuka, kuka kukułeczka
Jużeś nie nasz, da, chłoptasiu
A jak ci ja powędruję - wiwat
Rozleciały mi się
Marsz
Matuleńko wyjdźże do nas - chodzony
Jade do ślubu matusiu
Taniec do rózgi
A wiernie ja panu Bogu służyła
Ej, curusia się matki radzi
Rybacy, rybacy
Wysły rybki, wysły
Nie będzies Marysiu
Przygrywka
Oj, chmielu, chmielu
Przygrywka
A przed dworem
Trzeba jej dać na misecke
Wiwat biesiadny
Już grać zaczynają
Dziękujemy moi drodzy
Dziękuje Ci matuleńku
A już jedziemy
Za lasem, za lasem
U Andrzejów słychać granie
Z tamtej strony Glinojecka
Biegnie konik, biegnie
Dobrze tym kobitom
Zalecanka
Dziewczyny, dziewczyny
Pamiętaj chłopasiu
Karolku kochany
Marszowy
Wiwat
Wiwat
Siadany
Do obiadu
Chodzony
Kujawiak
Ułan
Na odsibke
Dla młodej
Ojoj, ojoj, obiecała kope jaj
W mazowieckim dworze
Z tamtej strony Wisły
Wino, wino, wino czerwone
W polu wieża malowana
Na karym, na koniu
Nie wyganiaj owczareczku
Była gąsiareczka
Gąski moje nie uchodźcie
Hula gąski na gałązki
Lulajże mi lulaj
Lulajże mi lulaj, mój mały
W ogrodzie przy drodze
Kolibaj, kolibaj kołysko
A-a-a-a
A ja śpiwam
Śpiwam ja se, śpiwam
Oj, pójde ja, pójde
W lesie razu była
Dziwujo sie ludzie
Bez mój ogród
Oj, siano, siano
Czerwono zasiołam
Drobniusieńko siało
Pojechoł Jaśko
Po cóżeś tu kawalerze
A pod Gruduskiem
Z tamtej strony bukowy
Jedzie Marcin do Warsiawy
Mokro sie rozwija
W komorze pod okienkiem
Na krubińskim polu
Pójdę ja polem
Oj, nie wychadzaj
6 4 6