Odpowiedzi

2010-01-02T17:45:09+01:00
Burżuazją-nazywano osoby bogate,zamożne,właścicieli hut,fabryk,kopalini,banków i przedsibiorst handlowych.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T17:49:46+01:00
Burżuazja to nazwa która oznacza ogół mieszkańców miast. Od końca XVw. było to określenie zamożnych warstw mieszkańców.
10 4 10
2010-01-02T17:54:40+01:00


burżuazja, pierwotnie nazwa mieszkańców miast; od końca XV w. określenie zamożnych warstw mieszczaństwa; w znaczeniu kapitaliści, przeciwstawiani proletariatowi, pojawiła się u saintsimonistów; w sensie nadanym przez K. Marksa — ukształtowana w okresie formowania się kapitalizmu klasa właścicieli podstawowych środków produkcji.


3 3 3