Hej.
Mam taki tekst. i musze go przetlumaczyc. Robilam slownikiem, ale są troche błędy.. widac. wiec ponizej wklejam tez po polsku . proszę o poprawę.. dyszka czeka ;)

Рождество в богослужении Православной церкви

В иерархии русских праздников Рождество занимает второе место после Пасхи.

Тексты богослужебных последований праздника содержатся в Минее, а порядок их совершения — в Типиконе.

Богослужение Рождества Христова имеет значительные отличия от богослужения прочих двунадесятых праздников. Так, в состав всенощного бдения накануне праздника входит великое повечерие (как и в канун Богоявления) вместо Великой вечерни (как в остальные двунадесятые праздники).[11]

Na słowniku wychodzi coś takiego :

Boże narodzenie w nabożeństwie kościoła Prawosławnego

W hierarchii rosyjskich świąt boże Narodzenie zajmuje drugie miejsce po Wielkanocy.

Teksty owych, że służących bogu poszły święta mieszczą się w ěłíşş, a tryb ich spełnienia — w ňłďłęîíĺ.
Nabożeństwo bożego Narodzenia őđłńňîâŕ ma znaczną odmienność od nabożeństwa innych äâóíŕäĺń˙ňčő świąt. Tak, w skład całonocnego śledzenia w przeddzień święta wchodzi duże ďîâĺ÷ĺđłş (jak i w przeddzień áîăî˙âëĺíł˙) w zamian Dużych nieszporów (jak do ostatnich äâóíŕäĺń˙ňčş świąt).[11]

Wg mnie np. to zdanie: Teksty owych, że służących bogu poszły święta mieszczą się... .
jest jakby .. bez sensu ; d . ja go nie czaje ..

2

Odpowiedzi

2010-01-02T18:15:44+01:00
Boże Narodzenie w kulcie hierarchii Kościoła prawosławnego w Rosji obchodami świąt Bożego Narodzenia zajęła drugie miejsce po Wielkanocy.Tekst celebracji liturgicznej są Minee sukcesji i kolejności, w jakiej wystąpił - w Typicon.Liturgia Narodzenia ma istotnych różnic z kultem innych dvunadesyatyh święta. Tak więc w all-czuwanie nocne w wigilię święta jest wielkim Kompleta (jak w wigilię Trzech Króli), zamiast Wielkiej Nieszpory (tak jak w święta dvunadesyatye wypoczynku).
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T18:39:24+01:00
Boże Narodzenie w kulcie Kościoła Prawosławnego

W hierarchii rosyjskiej obchodami świąt Bożego Narodzenia zajęła drugie miejsce po Wielkanocy.

Tekst celebracji liturgicznej są Minee sukcesji i kolejności, w jakiej wystąpił - w Typicon.

Liturgia Narodzenia ma istotnych różnic z kultem innych dvunadesyatyh święta. Tak więc w all-czuwanie nocne w wigilię święta jest wielkim Kompleta (jak w wigilię Trzech Króli), zamiast Wielkiej Nieszpory (tak jak w święta dvunadesyatye wypoczynku)