Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T18:43:54+01:00
No wiec czynniki warunkujace życie w jeziorze to:
1.temperatura
2.Nasłonecznienie
3.Pozywienie
4.Zawartość tlenu w wodzie
nasłonecznienie-potrzebne roślinom do wytwarzania pokarmu,im głębiej tym mniej światła
sole mineralne-niezbędne do życia składniki,rosliny pobierają je całą swoja powierzchnią
dwutlenek węgla-niezbędny do wytwarzania pokarmu
tlen-konieczny do oddychania wszystkich organizmów zywych
temparatura-od niej zależne są wszystkie funkcjie zyciowe:oddychanie,odzywianie,,wzrost,rozmnażanie
22 4 22
2010-01-02T18:48:57+01:00
Czynniki warunkujące życie w jeziorze to tlen i światło, ponieważ te czynniki potrzebne są do procesu fotosyntezy. Pokarm jest też ważny bo odżywia rośliny. Temperatura jest też potrzebna bo jakby było poniżej 0 stopni no to rośliny by wymarły.


Myśle ze pomoglam..... :)
12 2 12