Działka ma kształt trapezu prostokąnego o bokach równoległych długości 20m i 500dm i bokach nierównoległych 400dm i 50m.Oblicz:
a)jaki jest koszt ogrodzenia tej działki, jeżeli 1m kosztuje 45zł.
b)jaka jest powierzchnia działki/

2

Odpowiedzi

2010-01-02T18:12:04+01:00
500dm=50m
400dm=40m
podstawy trapezu :20m i 50m
ramiona 40 m i 50m
obwód=20+40+50+50=160m
160×45zł=7200zł= koszt ogrodzenia
powierzchnia= pole=½(a+b)h=½×(20+50)×40=1400m²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T18:25:34+01:00
Zad.

A) Najpierw dla ułatwienia zamieńmy:

500dm=50m

400dm = 40m

Dane trapezu:

Podstawy:

20m
50m

Boki:

40m
50m

P.trapezu. P = 1/2 ( 20 + 50 ) x 40 m = 1400 m 2
1400 : 45 = 308(zł)

Odp. Koszt ogrodzenia tej działki wynosi 308zł.

B)P.trapezu. P = 1/2 ( 20 + 50 ) x 40 m = 1400 m 2

Odp.Powierzchnia tej działki wynosi 1400m 2.