Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T18:10:48+01:00
5/12 to 2,5cm
1 to x
x=2,5:5/12=6cm
ciało miało długość 6cm
1 5 1
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-02T18:15:21+01:00
X - długość ciała ryjówki
y - długość ogona ryjówki

y = 2,5 cm
y = [5/12] * x
[5/12] * x = 2,5 /:[5/12]
x = 2,5 : [5/12]
x = 2,5 * [12/5]
x = 2,5 * 2,4
= 6
Odp. Ciało ryjówki miało długość 6 cm

zapis [ ] oznacza ułamek a / to kreska ułamkowa