Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T18:31:20+01:00
X-większy składnik
x+0,8x=495
1,8x=495
x=275
3 4 3
2010-01-02T18:36:50+01:00
10 % z 495 to 49,5 ponieważ 495/10=49,5
20% z 495 to 99 ponieważ 49,5*2=99( a dlatego razy 2 bo 20 jest 2 razy większe od 10)

Musimy odjąć różnice pomiędzy tymi liczbami:

495-99=396

396 to suma 2 liczb, żeby wyliczyć jedną musimy sumę podzielić przez 2 a, więc:

396/2=198

1 liczba= 198

druga jest o 20 większa czyli musimy dodać do niej 99;

198+99=297

1 liczba= 198
2 liczba=297

sprawdżmy:

198+297=495

Odp: Większy składnik to liczba 297.

Myślę,że pomogłem
2 2 2