O co chodzi w tabulaturach na gitarę ? Bo chciałam się nauczyć jakiejś piosenki i są te tabulatury. I ja w ogóle nie wiem jak się je czyta,a moi znajomi też nie wiedzą ;/ Kto wytłumaczy najlepiej dam naj ;)

I błagam... nie piszcie coś typu "nie wiem" i nie ściągajcie z neta ! ;/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T19:11:54+01:00
Najlepiej wytłumaczyć to na przykładzie :)

Weźmy tutaj naprzykład początek ojca chrzestnego:

E |----------------------------------------------------------------|
H |-15---14-15-16--15-15---------15---14-15-16--15-15--------------|
G |----------------------15---------------------------14-----------|
D |----------------------------------------------------------------|
A |----------------------------------------------------------------|
E |----------------------------------------------------------------|

Te długie linie to struny na gitarze. Ta najniższa jest najwyżej na gitarze. Czyli wiadomo, że ta najwyżej na tabulatorze to ta z najwyższym dźwiękiem. Teraz uważaj, jeżeli już to rozumiesz. Cyfry, czyli 15,14 itp. są to numery progów. Czyli przykład wyżej odczytujemy: próg 15 na stunie H, próg czternasty na strunie H itd..

Mam nadzieję, że wszystko już jasne!

W razie jakiś niejasności po prostu napisz ;)
2010-01-02T19:57:18+01:00
Tak tabulature sie czyta nastepujaco:
jak masz 6 linii to kazda z nich to jest struna ta na gorze to struna ktora ma taki gpiskliwy dzwiek to nie ta basowa tylko z drugie strony jak trzymasz gitare jest ona na dole .Masz te tabulatury i teraz kazdy numerek na danej strunie to prog ktory musisz przytrzymac i to tyle a jakas piosenka to "smoke on the water"