Za cztery stoły i osiem krzeseł zapłacono 3244 zł. Stół jest droższy od krzesła o 439zł. Ile kosztuje stół z czterema krzesłami ? :)
bardzo prosze o obliczenia i odpowiedz. :P
tylko 10 pkt , bo nie mam wiecej.. musze nad tym popracowac. do roboty powodzenia ;]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T19:29:08+01:00
X-krzesło
x+439zł-stół

8x+4(x+439zł)=3244zł
12x+4*439zł=3244zł
12x=3244-1756zł
12x=1488
x=124zł - cena krzesła
x+439zł=563zł - cena stołu

5x+439zł=620zł+439zł=1059zł

Odp: Stół z 4 krzesłami kosztuje 1059zł.
2 5 2
2010-01-02T19:38:27+01:00
X- cena stołu
y- cena krzesła

układ równań
4x+8y=3244
y+439=x

4*(y+439) + 8y=3244
4y+1756+8y= 3244 /-1756
12y= 1488 /÷12
y=124 złote

x=124+439= 563 złote
cena jednego krzesła 124 złote, a stołu 563 złote, więc stół z czterema krzesłami kosztuje: 563+(4*124)=1059 zł.

3 3 3
2010-01-02T19:41:30+01:00
K - cena krzesła
s - cena stołu

i teraz układamy układ równań zgodnie z treścia zadania

4s + 8k = 3244
s = k + 439

4 (k +439) + 8k = 3244
s = k + 439

4k + 1756 + 8k = 3244
s = k + 439

12k = 3244 - 1756
s = k + 439

12k = 1488 I:12
s = k + 439

k = 124
s = 124 + 439

k= 124
s = 563

teraz jak masz cenę za jedno krzesło i jeden stół wystarczy policzyc ile zapłacisz za jeden stól i cztery krzesła

563 + 4 * 124 = 563 + 496 = 1059

za stół i cztery krzesła zapłacisz 1059 zł
1 5 1