Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T20:42:37+02:00
Y=ax+b ∋A(-2,-4), B(2,5)
układ równań
-4=a•-2+b==>b=2a-4
5=a•2+b==>b=5-2a
b=b
2a-4=5-2a
4a=9
a=2¼
podstawiam
b=2a-4
b=2•2¼-4
b=½
y=2¼x+½
2009-09-16T21:07:57+02:00
A(x1, y1) B(x2, y2)
A(-2,-4), B(2,5)

x1≠x2 & y1≠y2

(y2 - y1)(x - x1) - (x2 - x1)(y - y1) = 0
(5 + 4)(x +2) - (2+2)(y +4 ) = 0
9(x+2) - 4(y + 4) = 0
9x + 18 - 4y - 16 = 0
9x -4y + 2 = 0
-4y = -9x - 2
y = ⁹/₄x + ½