Odpowiedzi

2009-09-16T20:36:07+02:00
2.wypisz sobie wzór czyli: 2x-1=y
potem za x podstaw 0 a za y podstaw -1 i oblicz
czyli 2*0-1=-1
-1=-1 czyli punkt należy do wykresu.
1. jak zrobie to napisze
2009-09-16T20:38:24+02:00
Zad 1 nie naleza do jednej prostej
2x-1-y=0 ∋M(0.-1)
-1--1=0
0=0 tak nazely
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T21:22:12+02:00
1. Sprawdź, czy punkty A(-1,-4), B(0,0), C(4,0) należą do jednej prostej.
Tworzymy prostąAB
y=ax+b
4=-1a+b
0=0a+b→b=0
a=-4
Prosta AB ma równanie:
y=-4x
Spr. punktC
0=-1×4
0=-16 nie te punkty nie leżą na jednej prostej

2. Sprawdź rachunkowo, czy punkt M(0,-1) należy do wykresu funkcji 2x-1-y=0
Podstawiam za x zero, a za y -1
2×0-1-(-1)=0
0-1+1=0
0=0 ok, punkt M należy do wykresu