Odpowiedzi

2010-01-02T19:38:14+01:00
Węgorze, łososie, minogi morskie, niektóre gatunki z rodziny babkowatych i węgorze.
Termin "ryby dwuśrodowiskowe" można rozumieć rozmaicie(zależnie od tego co uznamy za środowisko):
a) ryby mogące przeżyc pewien czas na lądzie np: wymarłe trzonopłetwe, poskoczki mułowe, łaźce, niektóre kiryski itd.
b) ryby wędrowne, spędzające część życia w morzach, a część w wodach słodkich; te z kolei dzielimy na katadromiczne(rozmnażające się w morzach, dojrzewające w wodach słodkich np: węgorze) i anadromiczne(rozmnażające się w wodach słodkich, dorastające w morzach np: łososiowate, jesiotry, aloza, boleń)
c) ryby o szerokiej tolerancji ekologicznej, żyjące zarówno w wodach płynących jak i stojących
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T19:39:19+01:00
- gorubsza
- jesiotr
- sieja wedrowna
- troć
- łosoś
- stynka
- aloza
6 3 6
2010-01-02T19:40:12+01:00
Dwuśrodowiskowe ryby-ryby, które w ciągu życia zmieniają jeden raz lub wielokrotnie swoje środowisko.ryby mogące przeżyc pewien czas na lądzie,ryby wędrowne, ryby o szerokiej tolerancji ekologicznej
np.węgorze, łososie, minogi morskie, niektóre gatunki z rodziny babkowatych i węgorze.


Proszę,liczę na najlepszą :)
7 3 7