Odpowiedzi

2010-01-02T19:51:54+01:00
Było 6 pracowników
6 pracowników-każdy ma po 2tys
2 pracowników-każdy ma po 6tys
2x3=6tys
odp:było 6 pracowników
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T19:52:27+01:00
X-ilośc pracowników
y- kwota wynagrodzenia
12000:x=y /×x
12000:(x-4)=3y /×x-4
12000=xy
12000=3xy-12y
xy=3xy-12y
xy-3xy=-12y
-2xy=-12y /:-2y
x=6
odp.było 6 robotników i kazdy otrzymał po 12000:6=2000zł,,, gdyby było ich o 4 mniej , czyli 2,,, kkażdy otrzymałby 12000:2=6000zł, czyli 3 razy więcej niż 2 tys.zł
pozdrawiam
1 5 1