Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T19:50:12+01:00
Cp=ms/mr*100%
8=ms/1000g*100%
0,08=ms/1000g
80=ms

10=80/mr*100%
0,1=80/mr
0,1*mr=80
mr=80/0,1
mr=800[g]
2010-01-02T19:54:35+01:00
Ile gramów roztworu o stężeniu 10% powstanie w wyniku odparowania odpowiedniej ilości wody z 1kg roztworu 8-procentowego

100g - 8g
1000g - 80g

80:(80+x)= 0,10
0,1*(80+x) = 80
8+0,1x = 80
0,1x = 72
x=720g H20
720H20 + 80g substancji = 800g r-r