Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T20:02:53+01:00
Autor: Henryk Sienkiewicz ur. 5.05.1846r. w Woli Okrzeskiej na Podlasiu, zmarł 15.11.1916r. w Vevey w Szwajcarii

to też Ci się może przydać : W 1905r. Sienkiewicz dostał Nagrodę Nobla za Quo Vadis.

Czas akcji: I w.n.e (63-68r)
Miejsce akcji: Rzym (w epizodach Ancjum)

Bohaterowie historyczni: cesarz Rzymu- Neron; jego żona Poppea Augusta; dworzanie: Petrioniusz, Tygelliusz, Watyniusz, Witeriusz, Lukan; filozof Seneka; wszyscy wymienieni choćby z imienia patrycjusze i senatorowie rzymscy; Apostoł Piotr i Paweł z Tarsu.

Bohaterowie fikcyjni: Marek Winicjusz i Ligia( para głownych bohaterów), Ursus, Chilon, Eunice

14 4 14
2010-01-02T20:03:54+01:00
Postacie :
marek winicjusz
petroniusz
ligia
neron
chilon

czas i miejsce akcji :
63 – 68 r. n.e.
Rzym (Palatyn – dwór Nerona, dom Winicjusza, Petroniusza, Zatybrze, Ostrianum) oraz Ancjum.

henryk sienkiewicz ur.5 maja 1846 zm. 15 listopada 1916
8 2 8