Odpowiedzi

2010-01-02T19:55:53+01:00
Prymas - Jest to tytuł arcybiskupów katolickich związany z niektórymi stolicami biskupimi i ich historyczną rolą. (honorowy tytuł dostojników kościelnych) nie posiada obecnie szczególnej władzy, pełniąc najczęściej funkcje reprezentacyjne.


z mojego podręcznika od historii :)
42 2 42
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T19:56:31+01:00
Prymas-tytuł arcybiskupów katolickich związany z niektórymi stolicami biskupimi i ich historyczną rolą
Określany jako "pierwszy między równymi", nie posiada obecnie szczególnej władzy, pełniąc najczęściej funkcje reprezentacyjne.
W Polsce tytuł prymasa Polski przysługuje arcybiskupom gnieźnieńskim, z kolei Prymasa Włoch papieżom.
44 1 44
2010-01-02T20:48:32+01:00
W Kościele katolickim tytuł arcybiskupa metropolity gnieźnieńskiego, dający mu pierwszeństwo honorowe wobec innych biskupów kraju.- Ze słownika wyrazów obcych :)
71 1 71