Odpowiedzi

2009-09-16T20:47:11+02:00
)Ajschylos „Prometeusz” - tragedia, która wpłynęła na ukształtowanie mitu prometejskiego w światowej literaturze
2)Johan Wolfgang Goethe „Prometeusz” - sztuka, Prometeusz w roli stwórcy człowieka i rzecznika ludzi
3)Adam Mickiewicz „Dziady III”, „Wielka Improwizacja” - fragment dramatu, w którym Konrad deklaruje poświęcenie dla narodu („Nazywam się Milijon – bo za milijony/ Kocham i cierpię katusze”)
4)J. Słowacki „Kordian” - tytułowy bohater pragnie poświęcić się dla naro
obraz Petera Paula Rubensa "Prometeusz skowany"

Gustawa Moreau - "Prometeusz";
Petera Paula Rubensa - "Prometeusz w okowach";
Leopolda Staffa - "Prometeusz "
Cossiera (1600-1671r.) - "Prometeusz";

Zbigniewa Herberta - "Stary Prometeusz" (z tomu "Pan Cogito")
Stefana Żeromskiego - "Ludzie Bezdomni" (w postaci Tomasza Judyma);
Aleksander Skriabin Prometeusz (Poemat ognia) op. 60
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T21:17:34+02:00
1)Ajschylos „Prometeusz” - tragedia, która wpłynęła na ukształtowanie mitu prometejskiego w światowej literaturze
2)Johan Wolfgang Goethe „Prometeusz” - sztuka, Prometeusz w roli stwórcy człowieka i rzecznika ludzi
3)Adam Mickiewicz „Dziady III”, „Wielka Improwizacja” - fragment dramatu, w którym Konrad deklaruje poświęcenie dla narodu
4)J. Słowacki „Kordian” - tytułowy bohater pragnie poświęcić się dla narodu
5)Biblia – opowieść o Hiobie (cierpienie niezawinione)
6)Franciszek Petrarka Sonety do Laury (II część utworu: cierpienia zakochanego mężczyzny po śmierci ukochanej)
7)William Szekspir Król Lir (cierpienie ojca-króla, który podzielił swoje królestwo między złe córki i został wygnany z domu)