Hej:P
potrzebuję odpowiedzi do tych zadanek:)
błagam HELP:P
jeżeli to możliwe jak naszybciej:D

1) Pan Marek wykonał z patyczków szkielet ostrosłupa pięciokątnego.Ile wynosi łączna długość patyczków, jeżeli krawędź podstawy ma 4cm a krawędź boczna 6cm?
2) Oblicz powierzchnię całkowitą postrosłupa prawidłowego trójkątnego o krawędzi podstawy równej 10 i krawędzi bocznej równej 13.

z góry dziękuję:*

2

Odpowiedzi

2010-01-02T20:59:03+01:00
1)
5×4cm + 5×6cm = 20cm + 30cm = 50cm
2) a=10 b=13
Pp = √3×a² = 100√3 j² <wzór wzięłam z tablic ;p>
Pb = ½ × a × h

h²+ ½a² = b²
h² + 25 = 169
h² = 144
h = 12

Pb = ½ × a × h = ½ × 10 × 12 = 60 j²

Pcałkowite = Pp + 5Pb = 100√3 + 5×60 = (300 + 100√3) j²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T23:06:13+01:00
Zad. 1
5*4cm=20cm
5*6cm=30cm
20cm+30cm=50cm

Zad. 2
Pp=½ah
Z tw. Pitagorasa obliczyłam że wysokość trójkąta który znajduje się w podstawie wyn. 5√3
Pp=½*10*5√3
Pp=25√3

Pb=½ah*3
Z tw. Pitagorasa obliczyłam że wysokość trójkątów bocznych wyn. 12
Pb=½*10*12*3
Pb=180

Pc=180+25√3
Odp:Pole całkowite wyn.180+25√3

Pp - pole podstawy
Pb - pole boków
Pc - pole całkowite