Zadania 1 kl. gimnazjum proszę pilnie!

1.Ogródek warzywny ma kształt trapezu równoramiennego, którego jedna podstawa ma 16m, a druga o 4 dm krótsza. Wysokość trapezu jest równa 3√3m. Oblicz pole powierzchni ogródka.

2.Oblicz:
1/4 + 9,625 =
3/4 + 2,75 =

3. Znajdź wzór na pole dowolnego trójkąta prostokątnego, mając dane jego przyprostokątne a i . Oblicz pole i obwód tego trójkąta, jeśli a= √2cm, b= √8cm, c= √10 cm.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T20:31:43+01:00
Zad.1]4dm=0,4m
16m-0,4m=15,6m= długość krótszej podstawy
pole ogródka =½(a+b)h=½(15,6+16)×3√3=47,4√3m²≈82,002m²
zad.2]¼+9,625=0,25+9,625=9,875
¾+2,75=0,75+2,75=3,5
zad. 3]
24 godz.=100%
4godz. = x%
x=4×100:24
x≈16,67%
odp. 4 godz. to około 16,67% doby
1km= 1000m=100%
1m=x%
x=100:1000
x=0,1%
odp 1metr to 0,1% kilometra
pozdrawiam
2010-01-02T20:35:21+01:00
1.Ogródek warzywny ma kształt trapezu równoramiennego, którego jedna podstawa ma 16m, a druga o 4 dm krótsza. Wysokość trapezu jest równa 3√3m. Oblicz pole powierzchni ogródka.
P=(a+b)*h/2
a= 16m
b= 16m - 4 dm = 15,6 m
h=3 √3 = 3* 1,73 = 5,19 (w zaokrągleniu)
P=(16+15,6) * 5,19 / 2
P=31,6*5,19/2
P= 164,004/2
P= 82,002
Odp.Pole powierzchi ogródka wynosi 82,002 m²

2.Oblicz:
1/4 + 9,625 =9,875
3/4 + 2,75 =2,0625
zadanie 3
24 godz.=100%
4godz. = x%
x=4×100:24
x≈16,67%
odp. 4 godz. to około 16,67% doby
1km= 1000m=100%
1m=x%
x=100:1000
x=0,1%
odp 1metr to 0,1% kilometra
pozdrawiam


1 5 1
2010-01-02T20:39:11+01:00
1.
P = (15,6 + 16)/2 * 3√3
P = 31,6/2 * 3√3
P = 15,8 * 3√3
P = 47,4√3
2.
1/4 + 9,625 = 0,25 + 9,625 = 9,875
3/4 + 2,75 = 0,75 + 2,75 = 3,5
3.
P = 1/2 * a * b
P = 1/2 * √2 *√8
P = 1/2 * √16
P = 1/2 * 4
P = 2
OB = a + b +c
Ob = √2 +√8 +√10
Ob = √2+8+10
Ob = √20
Ob = 2√5