Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T20:27:17+01:00
Wojna stuletnia – termin nadany przez XIX-wiecznych historyków serii konfliktów zbrojnych jakie z przerwami miały miejsce przez 116 lat w XIV i XV wieku pomiędzy Anglią i Francją.

W 1328 roku zmarł ostatni z synów Filipa IV Pięknego, król Karol IV. Jego śmierć zakończyła ponad trzystuletnie rządy dynastii Kapetyngów.

Do tronu po zmarłym władcy zgłosiło roszczenia aż trzech pretendentów: dwaj bratankowie Filipa Pięknego i jego wnuk ze strony córki Izabeli, król Anglii Edward III, co stało się przyczyną najdłuższej w historii Europy wojny o sukcesję.

Biorąc pod uwagę długość i złożoność wojny stuletniej, można uznać, że była to pierwsza wojna ogólnoeuropejska. Choć w walkach brały udział głównie oddziały francuskie i angielskie, każda ze stron szukała sojuszników. Walki miały miejsce na licznych frontach, nie tylko we Francji i Anglii, ale również między innymi w Hiszpanii, Niderlandach i Szkocji.
2 3 2
2010-01-02T20:28:40+01:00
Ale co wojna stuletnia??

?jest to wojna między Anglią, a Francją - 1337-1453 ?? o to ci chodziło??

1 5 1
2010-01-02T20:28:44+01:00
Wojna stuletnia – termin nadany przez XIX-wiecznych historyków serii konfliktów zbrojnych jakie z przerwami miały miejsce przez 116 lat w XIV i XV wieku pomiędzy Anglią i Francją.

W 1328 roku zmarł ostatni z synów Filipa IV Pięknego, król Karol IV. Jego śmierć zakończyła ponad trzystuletnie rządy dynastii Kapetyngów.

Do tronu po zmarłym władcy zgłosiło roszczenia aż trzech pretendentów: dwaj bratankowie Filipa Pięknego i jego wnuk ze strony córki Izabeli, król Anglii Edward III, co stało się przyczyną najdłuższej w historii Europy wojny o sukcesję.

Biorąc pod uwagę długość i złożoność wojny stuletniej, można uznać, że była to pierwsza wojna ogólnoeuropejska. Choć w walkach brały udział głównie oddziały francuskie i angielskie, każda ze stron szukała sojuszników. Walki miały miejsce na licznych frontach, nie tylko we Francji i Anglii, ale również między innymi w Hiszpanii, Niderlandach i Szkocji.

1 5 1