Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T21:21:44+02:00
Wierzenia w zabobony sprzeciwiają się przykazaniu: Nie będziesz czcił bogów cudzych przede Mną". U niektórych ludzi wiara w zabobony może być tak silna, że przestaną oni po pierwsze racjonalnie podchodzić do życia - to w kwestii egzystencjalnej; po drugie - wiara w zabobony i postępowanie zgodnie z tą wiarą może prowadzić do odejścia od jedynego Boga. do sprzeniewierzenia się wręcz temu w co wierzymy i co wyznajemy uznając za swoją wiarę chrześcijańską.
2009-09-16T21:39:21+02:00
Moim zdaniem zabobony są szkodliwe ponieważ człowiek może ułożyć swoje życie według nich może się do nich przystosowć.
Sprzeciwiają się przykazaniu 1.
2009-09-16T21:40:59+02:00
Wydaje mi sie ze sprzeciwia sie 1 i "nie będziesz mial żadnych bogów przedemną" poniewaz trzeba wierzyć w jednego boga a nie w kilku, człowiek po tym nie wie w którego boga i co tak naprawdę ma wierzyc.