Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T21:39:53+01:00
Rozwizanie dałem w linku bo są problemy z załącznikiem ;/. Zastosowałem tam własności trójkąta o kątach 30,60 i 90 stopni i twierdzenie pitagorasa.


http://w217.wrzuta.pl/obraz/atgjbNVCuNW/2010-01-02_21_38_58
2010-01-02T21:43:48+01:00
Powstaje trójkąt o kątach 30, 60 i 90 stopni
własnoaci tego trójkąta są nastepujace

pomiędzy 30 a 60 - 2a
pomiędzy 30 a 90 - a*pierwiastek z 3
pomiędzy 90 a 60 - a i właśnie tego a szukamy

mamy podaną odległość miedzy meżczyzną a drzewem (czyli odległość miedzy 90 a 30) która wynosi 100

a*pierwiastek z 3=100
a=100/pierwiastek z 3
a=100*pierwiastek z 3/3

teraz wystarczy dodac wysokosc oczu meżczyzny i mamy wynik czyli

h=100*pierwiastek z 3/3 +1,7 w zaokrągleniu wynosi to 58m