Z gory dzieki Zad .1. stała prędkośc żółwia wynosi 4 m/min.W jakim czasie żółw pokona odległosc 0,1 km. Zad 2.Z domu do szkoły masz 1,2 km.Chodzisz z prędkością 2 m/s. O której h musisz wyjsc najpóźniej aby zdązyc na 8.15. Zad 3.Mucha lata z prędkością 12 km/h.Jaką odległość pokonać może w ciągu min.zad 4. Gawrony w czasie 1 h lecą 60 km. OD żerowiska do parku jest 5 km. Ile min to im zajmuje Z gory dzieki aha i chociaz 2 plis

3

Odpowiedzi

2010-01-02T21:26:51+01:00
1. Vż= 4m/min
4m-60s
100m-xs x=1500s=25 min

2.
S=1,2 km V= 2 m/s
2m-1s
1200m-xs x=600s=10min
8.15-10=8.05

3.V= 12 km/h
12 km/60min=0,2 km/min

4. V= 60 km/h S=5 km
60 km-60 min
5 km-xmin x= 5min
2 4 2
2010-01-02T21:28:37+01:00
1) 100m dzielone 4m/min = 25 min - odp. 2)1200m dzielone 2m/s = 600s = 10min , 8.15 - 10 min = 8.05 - odp. 4)60km dzielone 5 km = 20 , 60 min dzoelone 20 = 3 min - odp. 3) 12km/h = 43,2m/s , 60s razy 43,2 = 2592m/s - tego zadania nie jestem pewny
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T21:43:17+01:00
1)
Prędkość - 4m/min
Droga - 0,1km=100m

100m:4m/min=25min
Odp. Żółw pokona tą odległość w 25minuty.

2)
Odległość z domu do szkoły 1,2km=1200m
Prędkość - 2m/s

1200m:2m/s=600s
600s=10min bo 1min to 60s więc 600:60=10min
Odp: Najpóźniej musi wyjść o 8:05.

3)
Prędkość - 12km/h - 12000m/h:60min=200m/min
Odp. W ciągu min może pokonać 200m.

4)
Gawrony przelatują 60km/h - 1km/min
5km*1km/1min=5min
Odp: Pokonają tą odległość w 5min


Chyba tak ale nie jestem pewien. Dawno nie robiłem takich zadań
3 5 3