Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T21:23:17+01:00
Jakie jest prawdopodobieństwo, że liczba wylosowana spośród licz naturalnych od 0 do 100 jest podzielna przez 2 lub podzielna przez 3??

1-100 jest 100 liczb
100 : 2 =50
Wszystkie liczby są podzielne przez 0.
czyli...
50+1=51
51 ze 100 jest liczb podzielnych przez 2
51 %

0-100
Podzielna przez 3 .
100 :3 =33
Wszystkie liczby są podzielne przez 0.
czyli...
33 +1 =34

0,3,6,9,12,15,18,21,24,27,
30,33,36,19,42,45,48,51,54,57,
60,63,66,69,72,75,78,81,84,87,
90,93,96,99

34 ze 100 jest liczb podzielnych przez 3

34 %

Prawdopodobieństwo ,że zostanie wylosowana liczba podzielna przez 2 wynosi 51 % ,a przez 3 - 34 % .

Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
2010-01-02T21:44:41+01:00
Jakie jest prawdopodobieństwo, że liczba wylosowana spośród licz naturalnych od 0 do 100 jest podzielna przez 2 lub podzielna przez 3??

A- zdarzenie polegające na wylosowaniu liczby parzystej ( podzielnej przez 2)
moc Ω=101 ( bo mamy 101 liczb)
moc A=51 ( co druga, ale zaczynamy od 0)
P(A)=51/101

B- zdarzenie polegające na wylosowaniu liczby podzielnej przez 3
moc Ω=101 ( bo mamy 101 liczb)
moc B=34 ( 0,3,6,9,12,...,99)
P(B)=34/101
1 5 1