Odpowiedzi

2010-01-02T21:19:42+01:00
Budowa klatki piersiowej:
- mostek,
- 12 żeber (7 połączonych bezpośrednio z mostkiem, 3 z siódmym, 2 wolne)
Funkcje klatki piersiowej:
- ochrania narządy wewnętrzne,
- bierze udział w wymianie gazowej.
14 3 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T21:19:44+01:00
Klatka piersiowa

1) funkcje klatki piersiowej:
- ochrona narządow wewnetrznych
-ruchy oddechowe


2) budowa klatki piersiowej;
12par żeber
12 kregów piersiowych
Mostek


3)Rodzaje żeber:
żebra prawdziwe- 7 par łącza sie z mostkiem przez chrzastke

żebra rzekome- 3 pary- łącza sie z mostkiem przez chrzastke

żebra wolne- 2 pary



Licze na naj ;))
pzdr ;**
26 4 26
2010-01-02T21:19:58+01:00
BUDOWA I FUNKCJE KLATKI PIERSIOWEJ
a) Funkcje klatki piersiowej:
- ochrania narządy wewnętrzne,
- bierze udział w wymianie gazowej.
b) Budowa klatki piersiowej:
- mostek,
- 12 żeber (7 połączonych bezpośrednio z mostkiem, 3 z siódmym, 2 wolne)
11 4 11