Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T21:29:38+01:00
Średnia arytmetyczna liczby a i liczby 17 jest o 6 większa od liczby a:
(a+17):2 = a+6

liczba o 6 mniejsza od liczby dodatniej a jest 4 razy mniejsza od liczby a:

a-6 = a/4


/ - kreska ułamkowa :)
2010-01-02T21:30:39+01:00
Średnia arytmetyczna liczby a i liczby 17 jest o 6 większa od liczby a

(a+17)/2 = a+6
a+17= 2(a+6)
a+17 = 2a +12
17-12=2a-a
a=5

liczba o 6 mniejsza od liczby dodatniej a jest 4 razy mniejsza od liczby a

4(a-6) = a
4a-24=a
4a-a=24
3a=24
a=8
2010-01-02T21:34:11+01:00
[a+17]:2=a+6
4(a-6)=a


to co w nawiasie kwadratowym zapisz w liczniku