Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T21:27:08+01:00
1:80 tzn że jest pomniejszone 80 razy.

Jeżeli długość w pokoju to 4m, no to pomniejszona 80 razy to jest 4/80m

4/80 m = 0,05m = 5cm

:)
1 1 1
2010-01-02T21:32:39+01:00
Podłoga w pokoju jest prostokątem o wymiarach 4m x 3m.Jaka jest długość podłogi na planie wykonanym w skali 1:80.
Skala 1 : 80 oznacza, że:
1 cm = 80 cm na mapie
więc
wymiary pokoju
4m = 400 cm
3m = 300 cm
dłuższy wymiar:
1 cm = 80 cm
x cm = 400 cm
80x cm = 400 cm /: 80

x = 5 cm
krótszy
1 cm = 80 cm
x cm = 300 cm
80x cm = 300 cm/ : 80
x = 3,75 cm

Odp Na mapie długosc podłogi ma wymiar 5 cm
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T21:33:10+01:00
Podłoga w pokoju jest prostokątem o wymiarach 4m x 3m.Jaka jest długość podłogi na planie wykonanym w skali 1:80.

a = 4m = 400 m - długość
b = 3m = 300 m - szerokość

A w skali 1:80.

Czyli dzielimy przez 80 ;D

400 cm : 80 = 5 cm

Odp.Długość będzie wynosiła 5 cm .

1 1 1