Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T21:26:40+01:00
Http://wiking.edu.pl/article.php?id=291

tu masz wszystko ;-)
2010-01-02T21:27:26+01:00
Gdy nadpływa statek do portu widzimy najpierw czubek statku a potem ukazuje się jego całość
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T21:28:13+01:00
Dowody na kulistość Ziemii to :
- widnokrąg w każdym miejscu na Ziemi na otwartej przestrzeni ma kształt koła
- obserwacja przypływającego i odpływającego statku
- przesuwanie się cienia Ziemi po powierzchni Księżyca podczas jego zaćmienia
- zmiany w widoku wysokości Gwiazdy Polarnej i w kącie obserwacji
dowody bezpośrednie:
- podróż dookoła świata Magellana i El Cana
1 5 1