Odpowiedzi

2010-01-02T21:40:20+01:00
Co do drugiej części zadania to jest to rownanie okręgu o środku w pkt (0,0) - tj.środek układu i promieniu π≠3,14

co dopierwszej części zadania to nie rozumiem oznaczeń, to miało być

cosx/2 razy cosx=0??

czyli innymi slowy cos²x/2=0 czyli cos²x=0?

jesli tak to można myślę sprobować z jedynki trygonometrycznej:P??

napisz na pw:P
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T22:07:37+01:00
Cosx/2 * cosx = 0
cos(x/2) = 0 lub cosx = 0
x/2 = π/2 + kπ lub x = π/2 + kπ (k ∈ N)
x = π + 2kπ lub x = π/2 + kπ (k ∈ N)

x² + y² ≤ π²
z równania okręgu koło o promieniu π (okrąg + środek)

Muszą być na raz spełnione oba warunki więc chodzi o punkty należące do tego koła i spełniające:
x = π + 2kπ lub x = π/2 + kπ (k ∈ C)

x ∈ {- π, - π/2, π/2, π}
do wykresu nalezą punkty i linie zielone
rysunek - http://zapodaj.net/5a9b4baa8959.png.html

jak czegoś z tego nie rozumiesz pisz na pw
1 5 1