Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T21:50:18+01:00
A)mH₂SO₃=21+32+3*16=82u
S=32/82*100%=16/41*100%=39,02%
S=39,02%
O=3*16/82*100%=48/82*100%=24/41*100%=58,53%
O=58,53%

b)H:S:O H₂SO₃
H=1u*2
S=32u
O=16*3=48u
2:32:48 /:2
stosunek masowy: 1:16:24

c)tlenek siarki-SO₂
S=32u
O=16u*2=32u
32:32 /:32
stosunek masowy: 1:1
1 5 1
2010-01-02T21:59:42+01:00
A) m H2SO3= 2u + 32u + 48u = 82u
%S =³²₈₂ * 100%≠ 39%
%O = ⁴⁸₈₂ * 100% ≈ 58,5 %

b) H:S:O
2:32:48
1:16:24

c) m S02 = 32u + 32 u = 64u
S:O
32:32
1:1
1 1 1