Każdy z sześciu tomów komiksu Janosik Kosztuje 12zł. Przy zakupie kompletu komiksów [6 tomów] można skorzystać z rabatu, wtedy koszt kompletu stanowi 0,8 łącznego kosztu wszystkich tomów.Jaka jest kwota rabato otrzymanego przy zakupie jednego kompletu komiksów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T22:03:26+01:00
12 zł x 6= 72 zł
72 zł *0,8=57,60 zł
72zł-57,60zł=24,40zł
2 5 2
2010-01-02T23:40:25+01:00
Nalezy policzyć ile bedzie łaczy koszt 6 tomow bez rabaru i z rabatem.
6*12=72 zł - bez rabatu
0,8 z 72 = 57,6.-z rabatem
Nalezy odjac :
72 zł(cena bez rabatu)-57.6(cena z rabatem)=24.40(tyle wynosi rabat)
2 4 2
2010-01-03T00:10:37+01:00
Tom=12zł
6xtom=6x12zł=72zł
komplet=72złx0,8=57,6zł
kwota rabatu=72zł-57,6zł=14,4zł
Odp. Kwota rabatu wynosi 14,4 zł.
1 5 1