Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T22:43:12+01:00
Dane:
m = 1 kg
h = 10 km = 10000 m
v = 40 m/s

szukane:
F = ?

am = mg - F
F = m(g - a)

a = (v - 0)/t = v/t => t = v/a
h = at²/2 = v²/2a => a = v²/2h

F = m(g - a) = m(g - v²/2h)
F = 1 kg (9,81 m/s² - 1600 m²/s² / 20000 m) = 1 kg (9,81 m/s² - 9 m/s² / 100) = 1 kg (9,81 m/s² - 0,08 m/s²) = 1 kg * 9,73 m/s² = 9,73 N

jeżeli czegoś z tych wyliczeń nie rozumiesz pisz na pw
1 1 1
2010-01-02T22:59:58+01:00
Dane:
m = 1kg
h = 10km = 10 000m
v = 40m/s
Szukane:
Fop=?

Ep=W+Ek
Ep = mgh
W = F*h
Ek=1/2mv²

mgh=F*h+1/2mv²
F=(mgh-1/2mv²)/h
g (stała grawitacji dla Ziemi) ~9,81m/s²
F=(1kg*9,81m/s²*10 000m - 1/2*1kg*1600m²/s²) / 10 000m = (98 100kgm²/s² - 800kgm²/s²) /10 000m = 97 300kgm²/s² / 10 000m = 9,73kgm/s²
kgm/s² to niuton (N)
F = 9,73N

(cyfra, skąd u Ciebie w danych do zadania 10kg???? rośka 1994 nie pytam, bo skopiował od cyfry...)
1 5 1