Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T22:52:56+01:00
Dane: szukane:

m=2,5 ton=2500 kg P=?
t=50 s
V=40 m/s

Rozwiązanie:

P=W/t - wzór na moc
W=F×s - wzór na pracę
s=V×t - wzór na drogę
F=m×a - wzór na siłę
podstawiam dane: F=2500 kg×0,8 m/s²=2000N

podstawiamy dane do wzoru na pracę: W=F×s=2000N×2000m=4×10⁶J

podstawiam dane do wzoru na moc:
P=4000000 J/50 s=80000W

odp. Moc silnika=80000 wat
2010-01-02T22:58:39+01:00
DANE:
m=2,5 ton=2500 Szukane: kg P=?
t=50 s
V=40 m/s

WZORY:

P=W/t - moc
W=F×s - praca
s=V×t - droga
F=m×a - siła

OBLICZENIA:
F=2500 kg×0,8 m/s²=2000N
W=F×s=2000N×2000m=4×10⁶J
P=4000000 J/50 s=80000W

moc silnika 80000W