Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-02T22:50:16+01:00
Podać stosunek liczby przekątnych do liczby krawędzi w dowolnym dziewięciokącie .

krawędzie -9
przekątne :
9 *(9-3) : 2 = 9*6:2=54 :2=27

27 :9 =3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T22:54:05+01:00
Podać stosunek liczby przekątnych do liczby krawędzi w dowolnym dziewięciokącie.

wzór na liczbę przekątnych w dowolnym n-kącie:
n(n-3)/2
zatem n=9 i mamy: 9(9-3)/2=9*6/2=27

stosunek liczby przekątnych do liczby krawędzi=27/9=3