Zadanie 1 ) Rozwiąż logogryf i wyjaśnij znaczenie podanego hasła.

1. Popularny kwiat uprawiany w Holandii.
2.Państwo w Europie o największym odsetku powierzchni znajdującej się poniżej poziomu morza.
3. Budowane już w 12 wieku przez Holendrów jako ochrona przed zalaniem nisko położonych obszarów.
4.Stolica Holandii.
5.Jeden z najbardziej cenionych produktów rolnictwa holenderskiego.
6.Używano ich do osuszania pól od 15 do 17 wieku w Holandii.

Tam gdzie są kreski wpisuje się zagadnienie.
* - oznacza główne hasło .!!!

1. _ _ _ _ * _ _
2. _* _ _ _ _ _ _
3. _ _ _ _* _
4._ _ _ _ _ _ * _ _
5. _ * _
6. _ _ _ _ * _ _ _

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T22:54:16+01:00
1.tulipan
2.Holandia
3.Grobla
4.Amsterdam
5.ser
6.wiatraki
Poldery - niderl. urodzajne tereny nadmorskie lub położone poniżej poziomu morza, sztucznie osuszone i otoczone groblami w celu ochrony przed zalaniem przez rzekę, jezioro itp. Występują najczęściej w Holandii i Niemczech Zachodnich.
Proszę o najj... xDDD
2 5 2
2010-01-02T22:57:21+01:00
1. tulipan
2. Holandia
3. grobla
4.Amsterdam
5. ser
6. wiatraki

hasło:
polder
1 5 1