Jeden bok kwadratu wydłużono o 10%, a drugi skrócono o 10% w taki sposób że otrzymano prostokat . pole tego prostokata jest rowne:
A:równe polu kwadratu
B:wieksze od pola kwadratu o 10%
C:mniejsze od pola kwadratu o 10%
D:mniejsze od pola kwadratu o 1%

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-02T23:48:14+01:00
Prawidłowa będzie D.

ja się pomyliłam, poprawną odpowiedź jako pierwsza udzieliła madzia ;)

90% i 110%
90%- bok a
110%- bok b

90% •110%= 9900%

ale musimy pamiętać że to są procenty... czyli w ułamku:
⁹⁹⁰⁰/₁₀₀%= 99%

czyli mniejsze o 1%.
8 3 8
2010-01-02T23:50:20+01:00
Jeden bok kwadratu wydłużono o 10%, a drugi skrócono o 10% w taki sposób że otrzymano prostokat . pole tego prostokata jest rowne:
0,9a*1,1b=0,99ab=99% ab
czyli o 1% mniej niż ab


D:mniejsze od pola kwadratu o 1%
5 3 5