Odpowiedzi

2010-01-03T00:20:49+01:00
Jeśli będzie potrzebny rysunek proszę o PW, bądź kontakt na GG.
Dorysowujemy drugą przekątną, która staje się przyprostokątną dwóch trójkątów 30/60/90 i dzieli dłuższą przekątną na połowę. Korzystamy z funkcji trygonometrycznej:

cos30⁰=√3/2
√3/2=7,5/x
x=5√3 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T00:24:44+01:00
Krótsza przekątna podzieli ten kąt na 2 po 60⁰
obie przekatne przetną ten romb na 4 trójkaty prostokątne
każy o kątach:90,60 i 30⁰
korzystając z własności kąta 30⁰, widzisz,że połowa przekątnej, czyli 7,5cm to h trójkata równobocznego o boku a= bokowi trapezy
a√3:2=7,5
a√3=15
a=15√3:3
a=5√3cm= długość boku rombu
pozdrawiam
2010-01-03T00:27:40+01:00
A√3:2=7,5
a√3=15
a=15√3
a=15√3:3

a- długość boku