Odpowiedzi

2010-01-03T00:29:33+01:00
1+3>a
1+a>3
3+a>1

po przekształceniu każdego wzoru:
a<4
a>2
a>-2 (odpada bo nie może być minus)
liczba musi być większa niż 2 i mniejsza niż 4.
aby wszystko się zgadzało a musi równać się 3
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-03T00:34:00+01:00
Każdy bok trójkąta musi być mniejszy od dwóch pozostałych.
a∈N
Szukaną liczbą jest 3, powstanie wtedy trójkąt równoramienny.
1+3=4 4>3 ok
1+3=4 4>3 ok
3+3=6 6>1 ok

Odp. Szukaną długością boku jest 3.

Do posta wyżej nie może bok wynosić 1, bo wtedy trójkąt się nie złoży :)
2 5 2
2010-01-03T00:50:01+01:00
Liczby 1,3,a są długościami boków trójkąta. Wyznacz liczbę a,wiedząc, ze jest to liczba naturalna.

nie ma za dużo możliwości , bo musisz wiedzieć, że każdy bok trójkata jest mniejszy od sumy pozostałych boków

czyli gdyby wziąć 1, to 1+1<3 nie pasuje
2 to 1+2=3 nie pasuje
3 pasuje bo 1+3>3 i 3+3>1
4 to 1+4=4 nie pasuje i już większe też nie będa pasować

Czyli jedyny trójkąt to równoramienny o bokach: 1,3,3
3 5 3