W podanych zd. podkreśl orzeczenia i dopełnienia. Jakimi częsciami mowy zostały wyrażone.

Zdania:
1. Nauczyciel przyznał mu nagrodę
2. Wiódł ślepy kulawego.
3. Opowiedziałem jej dużo o tobie.
4. W czasie zawodów wszyscy z zapartym tchem obserwowali bieżnie
Proszę o pomoc. :)

Proszę o szybką odpowiedz.

2

Odpowiedzi

2009-09-16T22:10:52+02:00
1. orzecz. przyznał, dopeł. nagrodę
2. orzecz. wiódł, dopeł. kulawego
3.orzecz. opowiedziałem, dopeł. o tobie
4. orzecz. obserwowali dopeł. bieżnie


Proszę :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T22:15:46+02:00
1. orzeczenie - przyznał (czasownik)
dopełnienie - nagrodę (rzeczownik)

2. orzeczenie - wiódł (czasownik)
dopełnienie - kulawego (rzeczownik)

3. orzeczenie - opowiedziałem (czasownik)
dopełnienie - jej (zaimek rzeczowy), o tobie (wyrażenie przyimkowe)

4. orzeczenie - obserwowali (czasownik)
dopełnienie - bieżnię (rzeczownik)