Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-16T22:21:27+02:00
X - wiek Adasia
x-6 wiek Jasia
x + x-6 wiek obu razem =24
zatem
2x-6=24
2x=30
x=15
Adas ma 15 a Jas ma 9 lat
2009-09-16T22:23:21+02:00
Układ równań:
6+j=a
a+j=24 /(-1)

6+j=a
-a-j=-24 /dodaje stronami/

6-a=a-24
-2a=-30
a=15

15+j=24
j=24-15
j=9

Adas - 15 lat Jas 9 lat



2009-09-16T22:43:17+02:00
Adaś jest starszy od Jasia o 6 lat. Obaj razem mają 24 lata. Oblicz ile lat ma Adaś, a ile Jaś.

Najprościej bez równania:
(24-6):2=18:2=9-wiekJasia
9+6=15-wiek Adasia